خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
زیرمانیتوری مدیریتی
رزرو آنلاين هتل خارجي
ثبت شرکت لهستان
فلنج
line
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 13 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : ماجدی | بازدید : <-PostHit->
رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل

باید مطالعات نظری و تجربی گوناگونی عواملی که منجر به رضایت زناشویی متأهلین می گردد و بررسی میزان رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی، انجام شود

دانلود رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل

رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در اساتید 
رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی
بلوغ عاطفی
 رضایت زناشویی
 رضایت زناشویی در اساتید 
رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل
بلوغ عاطفی اساتید متأهل
بلوغ عاطفی
رضایت زناشویی
 رضایتمندی زناشویی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 251 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90

 رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

 

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل شهر انجام شده است که پژوهشی از نوع همبستگی می باشد.جامعه آماری شامل کلیه بین اساتید متأهل و حجم نمونه 120 نفر از این جامعه می باشد. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین بلوغ عاطفی و رضایتمندی زناشویی بین اساتید متأهل شهر رابطه معنادار وجود دارد. با توجه به تحلیل یافته ها بوسیله همبستگی ،بین مولفه های بلوغ عاطفی (ثبات عاطفی ،بازگشت عاطفی وسازگاری اجتماعی) و رضایتمندی زناشویی بین اساتید متأهل  رابطه مثبت معنادار وجود دارد.همچنین بین فروپاشی شخصیت و رضایتمندی زناشویی بین اساتید متأهل رابطه معكوس (منفی) معنادار وجود دارد. یعنی هر اندازه فروپاشی شخصیت بالا باشد احتمال رضایتمندی زناشویی كمتر است و بالعكس همچنین نتایج نشان دادکه بین فقدان استقلال و رضایتمندی زناشویی بین اساتید متأهل  رابطه معنادار وجود ندارد. با توجه به ارتباط بالای بلوغ عاطفی با رضایتمندی زناشویی پیشنهاد می‌گردد سازمان‌های متولی امور آموزش در کشور، بیشتر به مقوله آموزش مهارتهای لازم جهت افزایش بلوغ عاطفی بپردازند تا باعث بهبود روابط زناشویی و محکمتر شدن بنیان خانواده گردد.

کلید واژه: بلوغ عاطفی، رضایتمندی زناشویی، بین اساتید متأهل

بیان مسئله

 با شروع زندگی مشترک و ایجاد رابطه زناشویی، رضایت زناشویی به متغیری مهم در رابطه با کیفیت زندگی بدل میشود. رضایت زناشویی یک متغیر نگرشی است و بنابراین یک خاصیت فردی زن و شوهر محسوب می شود. رضایت زناشویی فرآیندی است كه در طول زندگی زوجین به وجود می‌آید و لازمه‌ی آن انطباق سلیقه‌ها، شناخت ویژگی‌های شخصیتی،ایجاد قواعد رفتاری و شكل‌گیری الگو‌های مراوده‌ای است.( خدابخش احمدی و همكاران،1384).

بدین ترتیب می‌توان گفت: زوجینِ دارای رضا‌مندی، در حیطه‌های گوناگون زندگی با همدیگر توافق دارند.‌این چنین زن و شوهر‌هایی از نوع و سطح روابط عاطفی‌شان راضی‌ هستند،پای‌بندی‌های مذهبی مشتركی دارند، وقت و مسائل مالی خودشان را به خوبی برنامه‌ریزی ومدیریت می‌كنند، در مسائلی كه اختلاف نظر دارند، مصلحت زندگی و خانواده را بر مصلحت خود ترجیح داده، از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند، از نوع و كیفیت گذران اوقات فراغت و رفت‌وآمد با اقوام و دوستان رضایت دارند و در نهایت، در تعداد و نوع تربیت فرزندان با هم اشتراك نظر دارند. اهمیت كیفیت زندگی‌زناشویی یا همان رضا‌مندی و نارضا‌مندی زناشویی، در تأثیر آن بر سلامت روانی و جسمانی پدیدار می‌شود. مطالعات نشان داده است كه رضا‌مندی و یا نارضا‌مندی زناشویی، بر بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد، برای مثال، نتایج مطالعات در محدوده تأثیر جسمانی نشان داد، افراد متأهل كه زندگی‌شان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته، عموماً عمر طولانی‌ دارند، از نظر جسمانی سالم‌ترند، شاد هستند و بیشتر احتمال دارد كه از سرطان نجات یابند. ( خدابخش احمدی و همكاران،1384).افراد متأهل ی كه زندگی‌شان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته و از رضا‌مندی زناشویی بالایی برخوردارند. بیشتر عاطفی‌اند و در مقایسه با افراد ناسازگار، كمتر دچار مشكلات روان‌شناختی می‌شوند.

بلوغ عاطفی را می توان به توانایی کنترل خود در مقابل ناکامی ها، احساس مسئولیت در قبال تصمیمات و اعمال شخصی و سطح مطلوبی از آگاهی نسبت به عواطف خود توصیف نمود. مواری (1997) بلوغ عاطفی را به توانایی عشق دادن و عشق گرفتن، توانایی رو به رو شدن با واقعیات زندگی و تجزیه و تحلیل جزئیات آن وقایع، توانایی تعبیر مثبت داشتن از رویدادها و تجربیات ناگوار زندگی، توانایی یادگیری از شکست ها و تجارب تلخ زندگی، توانایی پذیرش شکست ها و ناکامی ها، توانایی کنترل خشم و رهایی از رفتار های تکانشی توصیف کرده است.عوامل گوناگونی بر رضایت زناشویی تاثیر گذارند که هر کدام از این عوامل نیز در جایگاه خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم از بلوغ عاطفی تاثیر می گیرد و ...

فرضیات تحقیق

1-      بین میزان رابطه بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی بین اساتید متأهل  رابطه معنا داری وجود دارد.

2- بین رضایت زناشویی مردان و زنان تفاوت معناداری وجود دارد.

3- مولفه ها و شاخص های بلوغ عاطفی می توانند رضایت زناشویی بین بین اساتید متأهل مرد و زن را پیش بینی کنند.

فهرست مطالب

عنوان                                                        صفحه

فصل 1-    کلیات تحقیق…………………….. 1

1-1-    مقدمه............ 2

1-2-    بیان مسئله. 2

1-3-    اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 4

1-4-    اهداف تحقیق.. 5

1-5-    سوالات تحقیق.. 5

1-6-    فرضیات تحقیق.. 5

1-7-    نعاریف واژه ها 5

فصل 2-   ادبیات و مستندات تحقیق... 7

2-1-    تعریف بلوغ.................. 8

2-2-    تعریف عاطفه. 8

2-3-  مفهوم بلوغ عاطفی.. 9

2-4-    بلوغ عاطفی از دیدگاه روان شناسان.. 10

2-5-  عوامل مؤثر بر بلوغ عاطفی.. 12

2-6-    ویژگی های افرادی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند. 14

2-7-    نیازهای عاطفی فرد و اهمیت آن ها 15

2-8-    تعادل عاطفی و روانی زوجین.. 16

2-9-  رضایت‌مندی زناشویی.. 18

2-10- تاریخچه‌ی رضایت‌مندی زناشویی.. 19

2-11-  رضایت‌مندی زناشویی از دیدگاه اسلام. 21

2-12-  عوامل تعیین کننده موفقیّت ازدواج و رضایت زناشویی.. 23

2-13- نقش هوش عاطفی در روابط زوج‌های جوان.. 30

2-14-  نظریه‏های مرتبط با آسیب شناسی رضامندی زناشویی.. 32

2-15- عوامل نارضایتی زوجین در زندگی مشترک... 36

2-16- ادراک عاطفی و روابط زوجین.. 40

2-17- تأثیر عواطف و هیجانات در رضایتمندی زناشویی.. 42

2-18- اهمیت بلوغ عاطفی در تحکیم پیوندهای زناشویی.. 45

2-19- مدیریت عواطف و تأثیر آن بر رضایتمندی زناشویی.. 47

2-20-    عوامل جدائی عاطفی و نارضایتی های زناشویی زوجین.. 49

2-21-  روش هایی برای بهبود بلوغ عاطفی و رضایتمندی زناشویی.. 51

2-22- تحقیقات انجام شده 52

فصل 3-   روش شناسی تحقیق... 55

3-1-       روش تحقیق.. 56

3-2-       جامعه آماری.. 56

3-3-       نمونه و روش نمونه گیری.. 56

3-4-       روش گردآوری اطلاعات... 57

3-5-       ابزار گرد آوری اطلاعات... 57

3-6-       روش های تجزیه و تحلیل داده ها 59

فصل 4-   تجزیه و تحلیل اطلاعات... 60

4-1-   یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق...................... 61

4-2-    یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق........................ 65

فصل 5-   نتیجه گیری و پیشنهادات... 74

5-1-    نتیجه گیری.. 75

5-2-    پیشنهادات... 78

فهرست منابع.. 79

فهرست جداول

3-1-    نحوه ی امتیازدهی به پرسشنامه مقیاس بلوغ عاطفی (EMS) 58

4-1-    توزیع سنی بین اساتید 62

3-2-    میزان تحصیلات بین اساتید 62

4-3-    مقایسه انحراف معیارو میانگین نمرات بلوغ عاطفی و ابعاد آن در بین اساتید متأهل بر حسب جنسیت... 65

4-4-    میانگین و انحراف معیار شاخص های بلوغ عاطفی در بین اساتید متأهل 65

4-5-    مقایسه میانگین نمره رضایتمندی زناشویی و ابعاد آن در نمونه های مورد مطالعه بر حسب جنس... 66

4-6-    شاخص های توصیفی رضایت زناشویی و بلوغ عاطفی و مؤلفه های آن در آزمودنیهای پژوهش... 67

4-7-    ارتباط نمره بلوغ عاطفی و مؤلفه های رضایتمندی زناشویی.. 68

4-8-    مقایسه میانگین رتبه نمره ابعاد هوش هیجانی در نمونه های مورد مطالعه بر حسب جنس... 69

4-9-    جدول ضرایب همبستگی بلوغ عاطفی و مؤلفه های آن با رضایت زناشویی در زنان پژوهش و همسرانشان. 69

4-10-  جدول خلاصه نتایج همبستگی چندگانه مؤلفه های بلوغ عاطفی زنان پژوهش و همسرانشان و رضایت زناشویی در زنان پژوهش.... 69

4-11-  خلاصه نتایج همبستگی چندگانه مؤلفه های بلوغ عاطفی زنان پژوهش و همسرانشان و رضایت زناشویی در همسران  70

4-12-  خلاصه نتایج همبستگی چندگانه بلوغ عاطفی زنان پژوهش و همسرانشان و رضایت زناشویی در زنان پژوهش و همسرانشان.. 71

4-13-  میزان همبستگی بین موفقیت شغلی با بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی.. 71

فهرست شکل­ها

4-1-       توزیع سنی بین اساتید زن.. 63

4-2-       توزیع سنی بین اساتید مرد. 63

4-3-       میزان تحصیلات بین اساتید زن.. 64

4-4-       میزان تحصیلات بین اساتید مرد. 64

 

 

 

دانلود رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل,

تاريخ : 13 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : ماجدی | بازدید : <-PostHit->
دسته بندی مقاله و تحقیق
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1250 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

دانلود پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی

فصل اول (اخلاق دانش اندوزی)

نوشته: احمد حسین شریفی

15 اسلاید قابل ویرایش


فهرست مطالب:

  • اهمیت و ضرورت
  • دانش اندوزی و پارسایی
  • موانع دست یابی به علم حقیقی
  • آداب اخلاقی آموختن
  • خودشناسی


قسمتی از متن :

موانع دستیابی به علم حقیقی

1- پیروی از حدس و گمان:

برخی به خاطر راحت‌طلبی اساس زندگی را بر گمان بنا می‌کنند و این امر زیان‌های جبران ناپذیر به بار می‌آورد، درحالیکه باید از یقین پیروی نمود.

 

2- تقلید کورکورانه:

- منشأ تقلید خود باختگی فکری است.

- مهار تفکر خود را بدست دیگران بدهد و خارج از چارچوب اندیشه‌های وارداتی بیاندیشد.

دانلود دانلود پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی,

تاريخ : 13 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : ماجدی | بازدید : <-PostHit->
دسته بندی مقاله و تحقیق
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1250 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

دانلود پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی

فصل اول (اخلاق دانش اندوزی)

نوشته: احمد حسین شریفی

15 اسلاید قابل ویرایش


فهرست مطالب:

  • اهمیت و ضرورت
  • دانش اندوزی و پارسایی
  • موانع دست یابی به علم حقیقی
  • آداب اخلاقی آموختن
  • خودشناسی


قسمتی از متن :

موانع دستیابی به علم حقیقی

1- پیروی از حدس و گمان:

برخی به خاطر راحت‌طلبی اساس زندگی را بر گمان بنا می‌کنند و این امر زیان‌های جبران ناپذیر به بار می‌آورد، درحالیکه باید از یقین پیروی نمود.

 

2- تقلید کورکورانه:

- منشأ تقلید خود باختگی فکری است.

- مهار تفکر خود را بدست دیگران بدهد و خارج از چارچوب اندیشه‌های وارداتی بیاندیشد.

دانلود دانلود پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی,

ترجمه مقاله تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه: هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی

ترجمه مقاله تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی

دانلود ترجمه مقاله تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه: هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی

تعادل در خط مونتاژ دوطرفه
برنامه نویسی پیشگیرانه
برنامه نویسی فازی
تصمیم گیری چندمعیاره
دسته بندی ترجمه مقاله
فرمت فایل docx
حجم فایل 713 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

عنوان انگلیسی مقاله: Multiple-criteria decision-making in two-sided assembly line balancing:A goal programming and a fuzzy goal programming models

عنوان فارسی مقاله: تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه: هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد

قیمت : 18000 تومان

 

چکیده ترجمه :

خطوط مونتاژ دوطرفه در مونتاژ محصولات بزرگ مانند كامیون و اتوبوس استفاده می شود. در این نوع از خطوط تولید، هردو طرف از خط به صورت موازی استفاده می شود. در عمل ممكن است برای بهینه سازی بیش از یك هدف متضاد به طور همزمان به طور موثر و واقع بینانه ای راه حل هایی ارائه شود. در این مقاله یك مدل ریاضی، یك مدل برنامه ریزی ایده آل پیشگیرانه با مجموعه اهداف و یك مدل برنامه نویسی فازی برای اهداف غیردقیق در تعادل خط مونتاژ دوطرفه ارائه شده است. مدل ریاضی با حداقل تعداد جفت ایستگاه ها به عنوان هدف اصلی بوده و ان با تعدادی از ایستگاه ها به عنوان یك هدف ثانویه  می باشد. همچنین محدودیت منطقه بندی در این مدل در نظر گرفته شده و مجموعه ای از مشكلات آزمون در تحقیقات حل شده است. مدل های برنامه نویسی پیشنهادی براساس شرایط چندمعیاره تصمیم گیری در رویكردهای خط مونتاژ به صورت متعادل دوطرفه با اهداف چندگانه می باشد. تعداد جفت ایستگاه ها و زمان چرخه و تعدادی از وظایف در هر ایستگاه به عنوان هدف در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال مشكل حل شده و مطالعه محاسباتی برای نشان دادن انعطاف پذیری و كارایی مدل های پیشنهادی برنامه نویسی ارائه شده است. براساس ترجیحات تصمیم گیرنده، مدل های پیشناهدی قادر به بهبود مقادیر اهداف هستند.

كلمات كلیدی: تعادل در خط مونتاژ دوطرفه، برنامه نویسی پیشگیرانه، برنامه نویسی فازی، تصمیم گیری چندمعیاره.

1-مقدمه:

معمولا خطوط مونتژ در طیف وسیعی از صنایع برای تولید همگن محصولات استاندارد با حجم بالا استفاده می شود. خط مونتاژ شامل مجموعه ای از ایستگاه های پی در پی است كه باهم توسط یك سیستم انتقال مواد كار می كنند كه در ان اجزا به صورت متوالی در محصول نهایی مونتاژ به هم وصل شده و آنها از یك ایستگاه به ایستگاه دیگر به طور پی در پی منتقل می شوند تا خط به پایان برسد. اجزابسته به پردازش در یك مجموعه ای وظایف بوده و انها در هر ایستگاه در طول زمان ثابت با نام زمان چرخه قرار می گیرند. وظایف ایستگاه های اختصاص داده شده براساس روابط تقدم با توجه به وظایف و محدودیت های خاص است كه هدف آن بهینه سازی یك تا چند هدف مانند به حداقل رساندن تعداد ایستگاه ها با توجه به زمان چرخه و یا زمان چرخه كم برای تعدادی از ایستگاه ها می باشد. انتصاب عملی وظایف باید در ایستگاه ها تضمین كننده محدودیت های زیر باشد.

دانلود ترجمه مقاله تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه: هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه: هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی ,

تاريخ : 4 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : ماجدی | بازدید : <-PostHit->
نمونه سوالات بهیاری ویژه دانش آموزان ورودی دبیرستان پایه دهم

این مجموعه جهت آندسته از دانش آموزان عزیزی فراهم شده که قصد ورود به دبیرستان بهیاری را داشته که همان پایه دهم میباشد نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم که سوالاتی فوق العاده موثر و کارآمد در آزمون مربوطه می باشد و مطمئنا داوطلبان گرامی پس از تهیه و مطالعه دقیق نمونه سوالات مربوطه بطور قطع و یقین موفق خواهند شد و با خاطر مطمئن خود را

دانلود نمونه سوالات بهیاری ویژه دانش آموزان ورودی دبیرستان پایه دهم

آزمون بهیاری
بهورزی
ورودی دبیرستان
پایه دهم
دانش آموزان
دبیرستان بهیاری
کمک بهیاری
ورودی
پایه دهم
نمونه سوالات
اختصاصی
عمومی
پاسخنامه
جواب
پاسخ
دانلود رایگان
دانلود فایل
استخدامی
1395
95
1394
94
آزمون استخدامی1394
94
1395
95
دستگاههای اجرایی
هلال احمر
پاسخنامه
دفترچه آزمون
بهیاری
اختصاصی
مصاحبه
عمومی
نمونه سوالات
دسته بندی پرستاری
فرمت فایل pdf
حجم فایل 4062 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 266

این مجموعه جهت آندسته از دانش آموزان عزیزی فراهم شده که قصد ورود به دبیرستان بهیاری را داشته که همان پایه دهم میباشد نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم که سوالاتی فوق العاده موثر و کارآمد در آزمون مربوطه می باشد و مطمئنا داوطلبان گرامی پس از تهیه و مطالعه دقیق نمونه سوالات مربوطه بطور قطع و یقین موفق خواهند شد و با خاطر مطمئن خود را در لیست قبول شدگان آزمون امسال ببینند.درهرحال این مجموعه گرانبها فوق العاده کارآمد و موثر در قبولی آزمون مربوطه بوده و هرگز شما را ناامید و پشیمان نمیکند و نخواهد کرد انشاالله...

دانلود نمونه سوالات بهیاری ویژه دانش آموزان ورودی دبیرستان پایه دهم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نمونه سوالات بهیاری ویژه دانش آموزان ورودی دبیرستان پایه دهم ,

تاريخ : 3 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : ماجدی | بازدید : <-PostHit->

تحقیق مسائل اجتماعی سالمندان (جامعه شناسی پیری)

تحقیق مسائل اجتماعی سالمندان (جامعه شناسی پیری)

فرمت فایل : doc

حجم : 64

صفحات : 84

گروه : جامعه شناسی

توضیحات محصول :

بررسی مسائل اجتماعی سالمندان

بررسی جامعه شناسی پیری و سالمندی دیدگاهها و نظریات

فهرست مطالب
مقدمه
تعریف
نیازهای سالمندان:
بیان مسأله:
اهمیت مسئله:
اخبار جهانی سالمندی
اخبار کشوری سالمندی
ادبیات تحقیق
دیدگاه اسلامی پیرامون سالمندان
پیری‎شناسی اجتماعی
دیدگاه جامعه‎شناختی سالمندی
1- سالمندی از دیدگاه کارکردگرایی
2- سالمندی از دیدگاه تضاد
ضرورت حفظ بهداشت روانی سالمندان
الف) دیدگاه کاکردگرایانه: نظریه‎ی «عدم مشارکت»
ب) نظریه فعالیت
ج) نظریه مبادله
نظریه محیط اجتماعی
فرضیه‎ها:
مدل
منابع
پی نوشت ها
روش تحقیق
جامعه آماری
واحد جامعه آماری
روش نمونه‎گیری
حجم جامعه و نمونه آماری مورد تحقیق
-----------
فرضیه‎ها:
1- به نظر می‎آید سالمندان به دلیل گریزناپذیر بودن مرگ فعالیتهای اجتماعی خود را کم یا ترک می‎کنند و این باعث بروز سریع‎تر عوارض پیری می‎شود.
2- ظاهراً افراد سالمندی که در دوران پیری فعال هستند از زندگی خشنودی بیشتری دارند و این عامل باعث تأخیر در بروز عوارض پیری می‎شود.
3- اگر افراد سالمند از روابط و عمل متقابل اجتماعی خود خشنود باشند بروز عوارض پیری آنها به تأخیر می‎افتد.
4- به نظر می‎رسد افراد سالمندی که بیماریهای مزمن ندارند بروز عوارض پیری آنها به تأخیر می‎افتد.
5- ظاهراً اگر افراد سالمند مشکلات اقتصادی و مالی نداشته باشند بروز عوارض پیری آنها با تأخیر مواجه است.
6- اگر پشتیبانی‎های اجتماعی از سالمندان وجود داشته باشد عوارض پیری آنها دیرتر ظاهر می‎شود.
7- به نظر می‎رسد توارث در تعیین طول عمر سالمندان و بروز عوارض پیری در آنها تأثیر دارد.

قیمت محصول : 10000 تومان

دانلود





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق مسائل اجتماعی سالمندان (جامعه شناسی پیری),

تاريخ : 2 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : ماجدی | بازدید : <-PostHit->
گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی

انسان ذاتا با طبیعت اجتماعی و گرایش به جمع آفریده شده است به همین دلیل بدون ارتباط متقابل با دیگران رهندگی برایش مشکل است، هرچند که ممکن است برخی از نیازهای انسان بدون ارتباط با دیگران برآورده شود، در عین حال بسیاری از نیازها هستند که فقط از طریق تعامل با دیگران ارضا می شود در دنیای پیچیده امروزه یعنی در بیشتر تعاون همکاری های ملی و همفکری های عمل

دانلود گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی

گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی
Corruption and isolation in elementary students
اقدام پژوهی
گزارش تخصصی
گوشه گیری
انزوا طلبی
گوشه گیری دانش آموزان
انزواطلبی در دانش آموزان
دانش اموزان گوشه گیر
دانش آموز
همکلاسی
مشاوره
معلم
افروز
1376
ص11
اجتماعی
دسته بندی اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 363 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

بیان مسئله

 

انسان ذاتا با طبیعت اجتماعی و گرایش به جمع آفریده شده است. به همین دلیل بدون ارتباط متقابل با دیگران رهندگی برایش مشکل است، هرچند که ممکن است برخی از نیازهای انسان بدون ارتباط با دیگران برآورده شود، در عین حال بسیاری از نیازها هستند که فقط از طریق تعامل با دیگران ارضا می شود. در دنیای پیچیده امروزه یعنی در بیشتر تعاون همکاری های ملی و همفکری های عملی، حضور فعال فرهنگی و احاطه بر زنجیره علوم، فنون و تکنولوژی برتر، بدون تردید پدیده کمرویی یک معلولیت اجتماعی است (افروز،1376،ص11). با توجه به این نکته که کم رویی می تواند بر سازگاری اجتماعی و ارتباطات بین فردی، افراد تاثیر منفی بگذارد، ابتدا لازم است که عوامل مربوط به کم رویی تشخیص داده شده و فرد کم رو را شناختف در ایران مشخص میشود که تحقیقات چندان گسترده ای در رابطه با کم رویی صورت نگرفته است و این مسئله توجه پژوهشگران را به خود جلب نکرده است.

پیشینه تحقیق

 

طبق گفته ی محققان در بسیاری از کلاسهای درسی دبستانها، ک.دکانی دیده می شوند که آرام، کم رو، خجالتی هستند و این کودکان در زندگی روزمره خود اغلب اوقات فقط با اعضای خانواده یا همسالان آشنا بازی می کنند و از غریبه ها اجتناب می ورزند، شرم و خجالت این کودکان ممکن است آنها را از اکتساب مهارتها و آمادگی های لازم برای بسیاری از فعالیت هایی که هم سالانشان از آن لذت می برند و یا اصولا برای رشد شخصیت آنها ضروری است باز دارد، رفتار انزواطلبی ممکن است از همان سالهای اولیه کودکی ظاهر شود.

 

سوابق تحقیق

 

در زمینه ی وضعیت کودکان گوشه گیر و انزواطلب، مطالعات متعددی صورت گرفته، پژوهش هایی که به آن اشاره می شود، بعضی از ویژگی های روانی – اجتماعی این کودکان را نشان می دهد: در تحقیق بر روی 407 کودک 6 تا 3 سال توانایی اجتماعی و علائم رفتاری آنها مورد مطالعه قرار گرفت، نتیجه ی به دست آمده نشان داد که دو عامل اساسی در بین سایر عوامل بیش از 50 درصد واریانس تجمعی را به خود اختصاص داد، این دو عامل:

1- بی احساسی و کناره گیری

2- نارضایت و مخالفت

و ملاحضه شد کودکان دارای ویژگی های مذکور در مرحله ی دبستان نیز، مشکل را کم و بیش دارا می باشند، در مطالعه ی دیگری بر روی کودکان 12 تا 7 سال انحرافات رفتاری آنان مطالعه شد، یکی از نتایج تحقیق این بود که در مسائل رفتاری کودکان مسئله اساسی شکست در یادگیری اجتماعی است، هم چنین مشاهده شد واکنش پسران در مواقع شکست بیشتر پرخاشگری و واکنش دختران کناره گیری و انزوا است، در پژوهش دیگری واکنش های هم سالان نسبت به دانش آموزان افسرده در 70 دانش آموز پسر و 93 دانش آموز دختر کلاس های سوم تا ششم دبستان مطالعه شد، نتیجه کلی پژوهش مذکور آن بود که کودکان نسبت به هم کلاسان افسرده ی خود به صورت منفی واکنش نشان می دهند.

کودکان افسرده کم ترین علاقه هم سالان را به خود جلب می کنند، جذابیت کمی دارند و رفتار کنونی و آینده آنها کمتر مثبت تلقی میشود.

 

اهداف پژوهش

 

1-    بررسی رفتار دانش اموزان گوشه گیر

2-    بررسی عوامل گوشه گیری و انزواطلبی دانش آموزان

3-    ببرسی راه کارهای مناسب برای رفع مشکل گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان

4-    بررسی تاثیر خانواده بر گوشه گیری دانش آموزان

روایت ها

 

     با مطالعه و پرس و جو از معلمان اطرافم در مورد برخورد و چگونگی مواجهه با گوشه گیری و انزوا طلبی دانش آموزان در کلاس، توانستم از روایت هایی که در زیر به آنها اشاره می کنم برسم.

روایت اول

 

بعد از امتهان های نوبت اول به نمرات دانش اموزان که نگاه کردم نمرات دانش آموزی توجه منو جلب کرد محمد طی 4 ماه اول سال تحصیلی درسی نخوانده و نمره مطلوبی دریافت نکرده بود. درس نخواندن او را بر روی سهل انگاری او گذاشتم. او را برای درس پرسیدم آوردم او جوابی نداد. او را نصیحت کردم. جریمه گفتم ولی جوابی نداد. علت اصلی آن را جویا شدم در اثر مشاهده متوجه شدم که محمد بی نهایت گوشه گیر است. او بی نهایت در خود فرو رفته بود. در ساعات درسی هیچ وقت ندیدم از کسی چیزی بخواهد حتی در حد پاکن یا دفتر یا رفع اشکال درسی. در زنگ تفریحی در گوشه ای می ایستاد با کسی هم کار نداشت. در زنگ ورزش با کسی بازی نمیکرد. از همه چیز و همه کس خجالت می کشید. تصمیمی گرفتم با او صحبت کنم اما جز سکوت او چیزی دستگیرم نشد. از علت درس نخواندن او چیزی نفهمیدم. در مورد خانواده اش او فرزند بزرگ خانواده و یک خواهر کلاس اول و یک برادر خردسال داشت. وضع مالی آنها متوسط به پایین بود. با معلم های سال قبل او مصاحبه کردم او همینگونه و همین وضع را داشته و گوشه گیری او حاد بود و با کمک معلم های خود نمرات را کسب می کرد و به پایه بالاتر می آمد.

با مادر او صحبت کردم. در خانه با خواهر و برادرهایش ارتباط آرام و ساکتی دارد بیشتر دوست دارد با بچه های فامیل به خصوص فرزندان خردسال عمو بازی کند. پدر او به دلیل کاری سخت و طاقت فرسا نمی توانست و فرصت نمی کرد رابطه صمیمی با پسرش داشته باشد. شاید این عاملی برای گوشه گیری این دانش آموز باشد.

در گروه بندی ها شرکت فعال نداشت حتی دیگر دانش آموزان نیز دوست نداشتند او را در گروه خود بپذیرند و او را همراهی کنند. بعد از تحقیقاتی که کردم مشخص شد یکی از عوامل گوشه گیری محمد ریشه در خانواده این دانش آموز دارد که کم توجهی و محرومیت از پدر و مادر نسبت به دانش آموز و توجه به دیگر اعضای خانواده بیشتر است.

اولین کاری که کردم با پدر و مادر او صحبت کردم مبنی بر اینکه وقت زیادی را صرف این دانش آموز کنند و توجه زیادی نسبت به او داشته باشند.

دیگر دانش اموزان را به خصوص همکلاسی های محمد را تشویق کردم برای شرکت دادن او در بازی ها و فعالیت های درسی.

با دبیر پرورشی و مشاوره مدرسه جلسه ای گذاشتم که با محمد صحبت کنند که ذهن او را از عواملی که باعث حقارت او شده است پاک کنند.

دانلود گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی ,

تاريخ : 2 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : ماجدی | بازدید : <-PostHit->
گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی

انسان ذاتا با طبیعت اجتماعی و گرایش به جمع آفریده شده است به همین دلیل بدون ارتباط متقابل با دیگران رهندگی برایش مشکل است، هرچند که ممکن است برخی از نیازهای انسان بدون ارتباط با دیگران برآورده شود، در عین حال بسیاری از نیازها هستند که فقط از طریق تعامل با دیگران ارضا می شود در دنیای پیچیده امروزه یعنی در بیشتر تعاون همکاری های ملی و همفکری های عمل

دانلود گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی

گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی
Corruption and isolation in elementary students
اقدام پژوهی
گزارش تخصصی
گوشه گیری
انزوا طلبی
گوشه گیری دانش آموزان
انزواطلبی در دانش آموزان
دانش اموزان گوشه گیر
دانش آموز
همکلاسی
مشاوره
معلم
افروز
1376
ص11
اجتماعی
دسته بندی اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 363 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

بیان مسئله

 

انسان ذاتا با طبیعت اجتماعی و گرایش به جمع آفریده شده است. به همین دلیل بدون ارتباط متقابل با دیگران رهندگی برایش مشکل است، هرچند که ممکن است برخی از نیازهای انسان بدون ارتباط با دیگران برآورده شود، در عین حال بسیاری از نیازها هستند که فقط از طریق تعامل با دیگران ارضا می شود. در دنیای پیچیده امروزه یعنی در بیشتر تعاون همکاری های ملی و همفکری های عملی، حضور فعال فرهنگی و احاطه بر زنجیره علوم، فنون و تکنولوژی برتر، بدون تردید پدیده کمرویی یک معلولیت اجتماعی است (افروز،1376،ص11). با توجه به این نکته که کم رویی می تواند بر سازگاری اجتماعی و ارتباطات بین فردی، افراد تاثیر منفی بگذارد، ابتدا لازم است که عوامل مربوط به کم رویی تشخیص داده شده و فرد کم رو را شناختف در ایران مشخص میشود که تحقیقات چندان گسترده ای در رابطه با کم رویی صورت نگرفته است و این مسئله توجه پژوهشگران را به خود جلب نکرده است.

پیشینه تحقیق

 

طبق گفته ی محققان در بسیاری از کلاسهای درسی دبستانها، ک.دکانی دیده می شوند که آرام، کم رو، خجالتی هستند و این کودکان در زندگی روزمره خود اغلب اوقات فقط با اعضای خانواده یا همسالان آشنا بازی می کنند و از غریبه ها اجتناب می ورزند، شرم و خجالت این کودکان ممکن است آنها را از اکتساب مهارتها و آمادگی های لازم برای بسیاری از فعالیت هایی که هم سالانشان از آن لذت می برند و یا اصولا برای رشد شخصیت آنها ضروری است باز دارد، رفتار انزواطلبی ممکن است از همان سالهای اولیه کودکی ظاهر شود.

 

سوابق تحقیق

 

در زمینه ی وضعیت کودکان گوشه گیر و انزواطلب، مطالعات متعددی صورت گرفته، پژوهش هایی که به آن اشاره می شود، بعضی از ویژگی های روانی – اجتماعی این کودکان را نشان می دهد: در تحقیق بر روی 407 کودک 6 تا 3 سال توانایی اجتماعی و علائم رفتاری آنها مورد مطالعه قرار گرفت، نتیجه ی به دست آمده نشان داد که دو عامل اساسی در بین سایر عوامل بیش از 50 درصد واریانس تجمعی را به خود اختصاص داد، این دو عامل:

1- بی احساسی و کناره گیری

2- نارضایت و مخالفت

و ملاحضه شد کودکان دارای ویژگی های مذکور در مرحله ی دبستان نیز، مشکل را کم و بیش دارا می باشند، در مطالعه ی دیگری بر روی کودکان 12 تا 7 سال انحرافات رفتاری آنان مطالعه شد، یکی از نتایج تحقیق این بود که در مسائل رفتاری کودکان مسئله اساسی شکست در یادگیری اجتماعی است، هم چنین مشاهده شد واکنش پسران در مواقع شکست بیشتر پرخاشگری و واکنش دختران کناره گیری و انزوا است، در پژوهش دیگری واکنش های هم سالان نسبت به دانش آموزان افسرده در 70 دانش آموز پسر و 93 دانش آموز دختر کلاس های سوم تا ششم دبستان مطالعه شد، نتیجه کلی پژوهش مذکور آن بود که کودکان نسبت به هم کلاسان افسرده ی خود به صورت منفی واکنش نشان می دهند.

کودکان افسرده کم ترین علاقه هم سالان را به خود جلب می کنند، جذابیت کمی دارند و رفتار کنونی و آینده آنها کمتر مثبت تلقی میشود.

 

اهداف پژوهش

 

1-    بررسی رفتار دانش اموزان گوشه گیر

2-    بررسی عوامل گوشه گیری و انزواطلبی دانش آموزان

3-    ببرسی راه کارهای مناسب برای رفع مشکل گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان

4-    بررسی تاثیر خانواده بر گوشه گیری دانش آموزان

روایت ها

 

     با مطالعه و پرس و جو از معلمان اطرافم در مورد برخورد و چگونگی مواجهه با گوشه گیری و انزوا طلبی دانش آموزان در کلاس، توانستم از روایت هایی که در زیر به آنها اشاره می کنم برسم.

روایت اول

 

بعد از امتهان های نوبت اول به نمرات دانش اموزان که نگاه کردم نمرات دانش آموزی توجه منو جلب کرد محمد طی 4 ماه اول سال تحصیلی درسی نخوانده و نمره مطلوبی دریافت نکرده بود. درس نخواندن او را بر روی سهل انگاری او گذاشتم. او را برای درس پرسیدم آوردم او جوابی نداد. او را نصیحت کردم. جریمه گفتم ولی جوابی نداد. علت اصلی آن را جویا شدم در اثر مشاهده متوجه شدم که محمد بی نهایت گوشه گیر است. او بی نهایت در خود فرو رفته بود. در ساعات درسی هیچ وقت ندیدم از کسی چیزی بخواهد حتی در حد پاکن یا دفتر یا رفع اشکال درسی. در زنگ تفریحی در گوشه ای می ایستاد با کسی هم کار نداشت. در زنگ ورزش با کسی بازی نمیکرد. از همه چیز و همه کس خجالت می کشید. تصمیمی گرفتم با او صحبت کنم اما جز سکوت او چیزی دستگیرم نشد. از علت درس نخواندن او چیزی نفهمیدم. در مورد خانواده اش او فرزند بزرگ خانواده و یک خواهر کلاس اول و یک برادر خردسال داشت. وضع مالی آنها متوسط به پایین بود. با معلم های سال قبل او مصاحبه کردم او همینگونه و همین وضع را داشته و گوشه گیری او حاد بود و با کمک معلم های خود نمرات را کسب می کرد و به پایه بالاتر می آمد.

با مادر او صحبت کردم. در خانه با خواهر و برادرهایش ارتباط آرام و ساکتی دارد بیشتر دوست دارد با بچه های فامیل به خصوص فرزندان خردسال عمو بازی کند. پدر او به دلیل کاری سخت و طاقت فرسا نمی توانست و فرصت نمی کرد رابطه صمیمی با پسرش داشته باشد. شاید این عاملی برای گوشه گیری این دانش آموز باشد.

در گروه بندی ها شرکت فعال نداشت حتی دیگر دانش آموزان نیز دوست نداشتند او را در گروه خود بپذیرند و او را همراهی کنند. بعد از تحقیقاتی که کردم مشخص شد یکی از عوامل گوشه گیری محمد ریشه در خانواده این دانش آموز دارد که کم توجهی و محرومیت از پدر و مادر نسبت به دانش آموز و توجه به دیگر اعضای خانواده بیشتر است.

اولین کاری که کردم با پدر و مادر او صحبت کردم مبنی بر اینکه وقت زیادی را صرف این دانش آموز کنند و توجه زیادی نسبت به او داشته باشند.

دیگر دانش اموزان را به خصوص همکلاسی های محمد را تشویق کردم برای شرکت دادن او در بازی ها و فعالیت های درسی.

با دبیر پرورشی و مشاوره مدرسه جلسه ای گذاشتم که با محمد صحبت کنند که ذهن او را از عواملی که باعث حقارت او شده است پاک کنند.

دانلود گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی ,

تاريخ : 2 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : ماجدی | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت مروری بر سرورهای DNS

خدمات نام ناحیه (DNS) یک ساختار سلسله مراتبی (هرمی شکل) پدید می‌آورد که توسط آن نام‌های کامل ناحیه (FQDN)، نام‌های میزبان و نام‌های دیگری را به آدرس‌های IP نسبت می‌دهد نامگذاری در DNS ممکن است به صورت نام‌های آشنا و روزمره یا آدرس‌های منطقی (آدرس‌های IP) باشد مثلا هنگامی که در پنجره آدرس مرورگر وب عبارت Microsoftcom را تایپ کنید، یکی از سرورهای DN

دانلود پاورپوینت مروری بر سرورهای DNS

پاورپوینت مروری بر سرورهای DNS
مروری بر سرورهای DNS
Overview of DNS Servers
Winsock
ی ان اس
DNS
سرور
FQDN
شبکه اینترنت
پایگاه داده
دسته بندی مهندسی کامپیوتر
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1896 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

مروری بر سرورهای DNS

خدمات نام ناحیه (DNS) یک ساختار سلسله مراتبی (هرمی شکل) پدید می‌آورد که توسط آن نام‌های کامل ناحیه (FQDN)، نام‌های میزبان و نام‌های دیگری را به آدرس‌های IP نسبت می‌دهد. نامگذاری در DNS ممکن است به صورت نام‌های آشنا و روزمره یا آدرس‌های منطقی (آدرس‌های IP) باشد. مثلا هنگامی که در پنجره آدرس مرورگر وب عبارت Microsoft.com را تایپ کنید، یکی از سرورهای DNS که روی شبکه اینترنت قرار دارد یک نام FQDN (نام Microsoft.com) را به آدرس IP سایت Microsoft web نسبت می‌دهد.

بنابراین در شبکه‌های TCP/IP ، به طور خاص شبکه اینترنت، هر سازمان و موسسه‌ای از سرورهای DNS برخوردار است که FQDN را به آدرس‌های IP نسبت می‌دهد. در واقع هر سازمان، موسسه یا شرکت دارای وظایف نامگذاری قسمت‌های مختلف اینترنت است. در واقع هنگامی که یک شرکت نام ناحیه‌ای را در Inter NIC ثبت می‌کند، باید آدرس‌های IP دو سرور DNS که وظایف نامگذاری را بر عهده دارند را به Inter NIC ارائه کند. کاربران می‌توانند پیاده‌سازی DNS را خودشان بکار گیرند یا آن را بر عهده ISPهایی بگذارند که این خدمات را ارائه می‌دهند.

سرورهایی که توسط Inter NIC اداره می‌شوند به یکی از سرورهای DNS محلی اجازه می‌دهند تا FQDN را به آدرس IP اختصاص دهد. سرورهای Inter NIC پایگاه داده‌ای دارند که در آن فهرست همه سرورهای DNS ناحیه و آدرس‌های IP آنها قرار دارد. بنابراین سرور DNS محلی درون سرور Inter NIC به جستجو پرداخته و آدرس IP مربوط به سرور DNS که به ناحیه خاصی خدمات ارائه می‌کند را پیدا می‌کنند. هنگامی که سرور محلی آدرس‌های IP مربوط به یک سرور DNS راه دور را دریافت می‌کند سرور محلی می‌تواند به صورت مستقیم به جستجو پرداخته و FQDN راه دور را به یک آدرس IP نسبت دهد.

ویندوز سرور 2003 از استاندارد سرور DNS پویا (DDNS) استفاده می‌کند که کارهای سرپرستی مربوط به نگهداری پایگاه داده DNS را به شدت کاهش داده است (در مقایسه با سرورهای DNS). سرور و مشتری‌های DNS پایگاه داده DDNS را به صورت پویا می‌سازند.

فضای نام DNS

برای درک نحوه تعیین DNS یا FQDN باید با فضای نام ناحیه آشنا شوید. فضای نام ناحیه (Domain namespace) طرحی است که برای نامگذاری ناحیه‌ها به کار می‌رود. این ناحیه‌ها در سطوح مختلف درخت سلسله مراتبی ناحیه DNS قرار دارند. فضای نام ناحیه، همچنین، نام‌های کامپیوتر منفرد و دیگر وسایل موجود روی شبکه را در بر می‌گیرد.

ابتدا باید رابطه بین ناحیه و DNS را مشخص کنیم. هر بخش روی DNS به عنوان یک درخت در نظر گرفته می‌شود.

پایه درخت DNS را ریشه ناحیه تشکیل می‌دهد. ناحیه ریشه اینترنت با نقطه (.) نمایش داده می‌شوند. پایین ناحیه ریشه، ناحیه‌های سطح بالا قرار دارند. ناحیه‌های سطح بالا شامل پسوندهایی مانند com و edu است. فهرست نام‌های ناحیه سطح بالا عبارتست از:

* Com : توسط موسسات بازرگانی استفاده می‌شود. مثلا Samspublishing.com نام ناحیه انتشارات SAMS است.

* edu : توسط موسسات آموزشی استفاده می‌شود. مثلا une.edu نام ناحیه دانشگاه England New است.

* org : توسط موسسات غیر بازرگانی استفاده می‌شود. مثلا Sanjesh.org نام ناحیه سازمان سنجش است.

* gov : توسط سازمان‌های دولتی ایالات متحده استفاده می‌شوند. Senate.gov نام ناحیه سنایی آمریکاست.

* net : توسط شرکت‌های اینترنتی مانند ISP ها استفاده می‌شوند.

* Country names : مثلا ir برای ایران و us برای آمریکا.

* biz : یک ناحیه سطح بالای جدید است که برای موسسات تجاری به کار می‌رود.

* info : ناحیه سطح بالای جدیدی دیگری که برای سایت‌های وب خبری به کار می‌رود.

پایین ناحیه‌های سطح بالا، ناحیه سطح سوم قرار دارد. ناحیه‌های ثانویه شرکت‌ها و موسساتی را شامل می‌شوند که برای دسترسی به سایت وب نام آنها را وارد می‌کنیم مانند SAMS و Une . پایین ناحیه‌های سطح دوم زیر ناحیه‌ها قرار دارند. زیرا ناحیه‌ها یک ناحیه ثانویه بزرگتر را به واحدهای جغرافیایی یا کاری تقسیم می‌کنند. مثلا اگر نام ناحیه ثانویه شرکت شما Habraken.com باشد و شرکت دارای دو بخش فروش (Salc 5) و مشاهده (Consulting) باشد دو زیرناحیه Consulting . Habraken . com و Sales . Habraken . com را می‌توان ایجاد کرد.

دانلود پاورپوینت مروری بر سرورهای DNS






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت مروری بر سرورهای DNS ,

تاريخ : 2 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : ماجدی | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت مروری بر سرورهای DNS

خدمات نام ناحیه (DNS) یک ساختار سلسله مراتبی (هرمی شکل) پدید می‌آورد که توسط آن نام‌های کامل ناحیه (FQDN)، نام‌های میزبان و نام‌های دیگری را به آدرس‌های IP نسبت می‌دهد نامگذاری در DNS ممکن است به صورت نام‌های آشنا و روزمره یا آدرس‌های منطقی (آدرس‌های IP) باشد مثلا هنگامی که در پنجره آدرس مرورگر وب عبارت Microsoftcom را تایپ کنید، یکی از سرورهای DN

دانلود پاورپوینت مروری بر سرورهای DNS

پاورپوینت مروری بر سرورهای DNS
مروری بر سرورهای DNS
Overview of DNS Servers
Winsock
ی ان اس
DNS
سرور
FQDN
شبکه اینترنت
پایگاه داده
دسته بندی مهندسی کامپیوتر
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1896 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

مروری بر سرورهای DNS

خدمات نام ناحیه (DNS) یک ساختار سلسله مراتبی (هرمی شکل) پدید می‌آورد که توسط آن نام‌های کامل ناحیه (FQDN)، نام‌های میزبان و نام‌های دیگری را به آدرس‌های IP نسبت می‌دهد. نامگذاری در DNS ممکن است به صورت نام‌های آشنا و روزمره یا آدرس‌های منطقی (آدرس‌های IP) باشد. مثلا هنگامی که در پنجره آدرس مرورگر وب عبارت Microsoft.com را تایپ کنید، یکی از سرورهای DNS که روی شبکه اینترنت قرار دارد یک نام FQDN (نام Microsoft.com) را به آدرس IP سایت Microsoft web نسبت می‌دهد.

بنابراین در شبکه‌های TCP/IP ، به طور خاص شبکه اینترنت، هر سازمان و موسسه‌ای از سرورهای DNS برخوردار است که FQDN را به آدرس‌های IP نسبت می‌دهد. در واقع هر سازمان، موسسه یا شرکت دارای وظایف نامگذاری قسمت‌های مختلف اینترنت است. در واقع هنگامی که یک شرکت نام ناحیه‌ای را در Inter NIC ثبت می‌کند، باید آدرس‌های IP دو سرور DNS که وظایف نامگذاری را بر عهده دارند را به Inter NIC ارائه کند. کاربران می‌توانند پیاده‌سازی DNS را خودشان بکار گیرند یا آن را بر عهده ISPهایی بگذارند که این خدمات را ارائه می‌دهند.

سرورهایی که توسط Inter NIC اداره می‌شوند به یکی از سرورهای DNS محلی اجازه می‌دهند تا FQDN را به آدرس IP اختصاص دهد. سرورهای Inter NIC پایگاه داده‌ای دارند که در آن فهرست همه سرورهای DNS ناحیه و آدرس‌های IP آنها قرار دارد. بنابراین سرور DNS محلی درون سرور Inter NIC به جستجو پرداخته و آدرس IP مربوط به سرور DNS که به ناحیه خاصی خدمات ارائه می‌کند را پیدا می‌کنند. هنگامی که سرور محلی آدرس‌های IP مربوط به یک سرور DNS راه دور را دریافت می‌کند سرور محلی می‌تواند به صورت مستقیم به جستجو پرداخته و FQDN راه دور را به یک آدرس IP نسبت دهد.

ویندوز سرور 2003 از استاندارد سرور DNS پویا (DDNS) استفاده می‌کند که کارهای سرپرستی مربوط به نگهداری پایگاه داده DNS را به شدت کاهش داده است (در مقایسه با سرورهای DNS). سرور و مشتری‌های DNS پایگاه داده DDNS را به صورت پویا می‌سازند.

فضای نام DNS

برای درک نحوه تعیین DNS یا FQDN باید با فضای نام ناحیه آشنا شوید. فضای نام ناحیه (Domain namespace) طرحی است که برای نامگذاری ناحیه‌ها به کار می‌رود. این ناحیه‌ها در سطوح مختلف درخت سلسله مراتبی ناحیه DNS قرار دارند. فضای نام ناحیه، همچنین، نام‌های کامپیوتر منفرد و دیگر وسایل موجود روی شبکه را در بر می‌گیرد.

ابتدا باید رابطه بین ناحیه و DNS را مشخص کنیم. هر بخش روی DNS به عنوان یک درخت در نظر گرفته می‌شود.

پایه درخت DNS را ریشه ناحیه تشکیل می‌دهد. ناحیه ریشه اینترنت با نقطه (.) نمایش داده می‌شوند. پایین ناحیه ریشه، ناحیه‌های سطح بالا قرار دارند. ناحیه‌های سطح بالا شامل پسوندهایی مانند com و edu است. فهرست نام‌های ناحیه سطح بالا عبارتست از:

* Com : توسط موسسات بازرگانی استفاده می‌شود. مثلا Samspublishing.com نام ناحیه انتشارات SAMS است.

* edu : توسط موسسات آموزشی استفاده می‌شود. مثلا une.edu نام ناحیه دانشگاه England New است.

* org : توسط موسسات غیر بازرگانی استفاده می‌شود. مثلا Sanjesh.org نام ناحیه سازمان سنجش است.

* gov : توسط سازمان‌های دولتی ایالات متحده استفاده می‌شوند. Senate.gov نام ناحیه سنایی آمریکاست.

* net : توسط شرکت‌های اینترنتی مانند ISP ها استفاده می‌شوند.

* Country names : مثلا ir برای ایران و us برای آمریکا.

* biz : یک ناحیه سطح بالای جدید است که برای موسسات تجاری به کار می‌رود.

* info : ناحیه سطح بالای جدیدی دیگری که برای سایت‌های وب خبری به کار می‌رود.

پایین ناحیه‌های سطح بالا، ناحیه سطح سوم قرار دارد. ناحیه‌های ثانویه شرکت‌ها و موسساتی را شامل می‌شوند که برای دسترسی به سایت وب نام آنها را وارد می‌کنیم مانند SAMS و Une . پایین ناحیه‌های سطح دوم زیر ناحیه‌ها قرار دارند. زیرا ناحیه‌ها یک ناحیه ثانویه بزرگتر را به واحدهای جغرافیایی یا کاری تقسیم می‌کنند. مثلا اگر نام ناحیه ثانویه شرکت شما Habraken.com باشد و شرکت دارای دو بخش فروش (Salc 5) و مشاهده (Consulting) باشد دو زیرناحیه Consulting . Habraken . com و Sales . Habraken . com را می‌توان ایجاد کرد.

دانلود پاورپوینت مروری بر سرورهای DNS






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت مروری بر سرورهای DNS ,

<-BloTitle->
<-BloText->

تبادل لینک سايت همسريابي - بهترین سایت همسریابی ایرانیان فروشگاه اینترنتی خرید دانگل براوو گیرنده دیجیتال موبایل تبادل لینک سایت همسرگزینی - بهترین سایت همسریابی ساعت هوشمند ارزان